Lähes 3 vrk ilman sähköä, vettä ja lämpöpattereita. Ei ole kivaa, ei.
Huonomminkin asiat toki voisivat olla. Onhan minulla onneksi varaava takka ja polttopuita:). Onhan minulla oma pikkuinen lampi, josta olen saanut pesuvettä (veden laadusta ei takeita, mutta märkää on) ja pata, jossa olen saanut vettä kuumennettua.
Juomaveden olen saanut kannettua töistä. Kahvia olen käynyt keittämässä termariin milloin missäkin. Ruuaksi on riittänyt voileipä ja takassa kuumennettu makkara (ja kolesterolit tykkää).
Hankalinta on huono valo, kun muutenkin näkee huonosti. Kuinkakohan monta kertaa olen astunut villasukat jalassa pennun pissalätäkköön:). Tai ottanut lattialta muka jonkun roskan käteen ja se onkin ollut pennun kakkapökäle. Yäk. 
Ei myöskään ole kovin helppoa lukea kynttilän valossa. Ja vaikka normaalisti nautinkin tunnelmoinnista kynttilänvalossa, liika on liikaa. On tainnut tulla huusholliin iso määrä nokeakin noista kynttilöistä.
Likapyykkiä on kasaantunut jo vuoren verran. Varsinkin, kun Joku kävi pissaamassa mun sänkyyn:( grrrrrr..

Toisaalta sopu on antanut sijaa.. Kennelrakennuksen pojatkin ovat asuneet nämä pimeät päivät sisällä, sillä kennelrakennuksessa ei ole takkaa.  Pojat Kiihko, Rocky ja Pava eivät ole kertaakaan edes murisseet toisilleen. Tosin, jos meno sisällä on tullut liian vauhdikkaaksi, on joku pojista ollut aika ajoin häkissä. Ja yllätys yllätys, rauhallinen Näätä se on joka poikia villitsee peuhaamaan..
Tänään minulla oli taas Marjunkin koirat pikkutalossani. Hyvin menee myös 6 poikaa! Toki ennenkuin menimme sisälle, kävimme  höyryjenpurkulenkillä! Miten ne jaksaakaan juosta:).

Suuri murhe on kahden suuren ja yhden pienen pakastimen sulaminen. Toisen suuren sisällön, pääasiallisesti koirien lihoja, sain osittain pelastettua ja ängettyä Marjun pakastimeen. Toista suurta en ole vielä uskaltanut edes avata. Taitaa olla haisevia luita pullollaan :(. 

Suuri haitta on myöskin se, että puhelin ei toimi kotonani. Tekstiviestejä olen kyllä pystynyt vastaanottamaan ajoittain ja useimmiten olen saanut vastattuakin. Toki aina välillä tulee viesti, että viestin lähetys epäonnistui:(.
Puhelin toimii kunnolla vasta 9km:n päässä kotoani.

Eilen oli oman agilityseuramme mestaruuskisat. Osanottajia ei ollut kovin runsaasti. Osa varmaan selvitteli myrskyn tuhoja, osa oli joululomalla. Mutta meillähän olikin sitten paremmat mahdollisuudet pärjätä:). 
Marju voitti Hirmuisen kanssa minimöllit. Pava meni Pihlajamäen Miran kanssa ja keräsi huimasti pisteitä, noin 195, mutta voitti medimöllit, koska muita osallistujia ei ollut.
Marju voitti Tirin kanssa minikilpailevat. Kiihkon kanssa hän oli  toinen medikilpailevissa, häviten voiton Arvon äidille Adalle ja Hanna Rätylle.

Pentujen sosiaalistaminen on kovassa vauhdissa. Ne ovat olleet päivittäin autoajelulla. Toissayönä ne olivat Marjulla hoidossa ja eilen ne olivat Staran ja Staran perheen luona. Ne ovat saaneet tavata myöskin muun rotuisia koiria kuin vain parsoneita. Bordercollie, ajokoira ja hovawart ovat niiden mielestä ihan ok:).