Luigi, Zora, Sani, Lantti, Raivo, Tiri, Kiihko, Sini, Tor, Orm, Hirmuinen, Rocky, Näätä ja Arvo, siinä ne ovat ikäjärjestyksessä vanhimmasta nuorinpaan. Kyllä niitä todellakin on 14, plus noiden lisäksi 3 pentua. Luulin laskeneeni väärin tuon lukumäärän, mutta ihmettelin kyllä, miten ruokaa kuluu niin paljon. Ja aikaa ja hermoja. ja pyykkipulveria ja yleispesuainetta ja serlaa ja ...
7 urosta ja 7 narttua. Yllättävän hyvin tämä lauma tulee toimeen. Pientä jäykistelyä esiintyy ja rähähdyksiä, mutta kaiken yläpuolella rähisen minä :). Kyllä välillä hävettää. Ja mietin, että kuuluuko mun komentelu lähimpään naapuriin lähes kilometrin päähän.

Sinin ja pentujen takia Marju on ollut koirineen täällä yöt, kun minä olen ollut töissä. Nyt kun mun yörupeama on tehty, jäi lauma tänne, koska Marjulla on töitä klo 22.15 asti. Koko lauma on täällä vielä huomisen.
Tänään olin lenkillä niin että mukana olivat Luigi, Sani, Lantti, Tor, Orm, Hirmuinen, Näätä ja Arvo. Niin ja Zora, joka ei halua lähteä lenkille, kun on liikaa vieraita koiria messissä. Nytkin se jäi jököttämään pihalle, kun me lähdimme. Olimme juuri tulleet takaisin kotipihalle, kun Zora porhalsi metsästä  perässä pihaan. Se tulee mukaan viiveellä :).

Lenkki meni hyvin, koska mukana ei ollut Tiriä, jota Ormin pitäisi paimentaa, välillä aika rajuin ottein. Mukana ei ollut myöskään Rocky, joka jahtaa Ormia ja käy tilaisuuden tullen näpsimässä sitä kintereistä. Rocky häiriköi myös niin, että se välillä keikauttaa Marjun Arvon kumoon tekemällä yllätyshyökkäyksen Arvon kimppuun. Outo Rocky. Kyllä minulla olisi paljon kysyttävää Cesar Millanilta. Voisikohan hän tulla neuvomaan minun packini kanssa??

Marju kävi sunnuntaina treenaamassa agilitya seuramme kentällä. Sen jälkeen hän lähti viiden koiran kanssa hihnalenkille lähes Lohjan keskustaan. Kaikki 5 kulkivat hihnassa nätisti, vaikka vastaan oli tullut rähisevä sakemanni... Marjun mukana olivat Raivo, Tor, Orm, Hirmuinen ja Rocky.

Neelan ja Tintinin pennut ovat pulskia ja ihania. Menen perjantaina niitä katsomaan. Pennuilla on tänään ollut vatsa löysällä. Toivottavasti se ei ole mitään vakavampaa...
Sinin pennut syövät ja kasvavat eli voivat hyvin, Yritän saada uusia kuvia :).