kaikessa mitä teet. Tämmöistä ovat monet kouluttajat yrittäneet saada minunkin päähäni taottua. Ei vaan meinaa onnistua. Siis kun tiskaat, älä ajattele muuta kuin sitä tiskaamista, astioita, vettä vaahtoa, puhdistumista...

Samoin, kun olet koirien kanssa lenkillä, ole läsnä. Voit välttyä monelta hankaluudelta. Koirat eivät ehdi aloittaa rähjäämistä, kun itse tiedostat tilanteen jne. jne.

 Näin paljon meillä oli lunta viikko sitten. Nyt saa Pavakin taas juosta hiekassa ja kurassa. Ei ole lumesta tietoakaan.

Tänään lenkillä oikein havahduin. Puhuin puhelimessa, niinkuin lähes aina, kun lenkkeilen koirien kanssa. Minulla oli mukana Marjun koirat Raivo, Orm ja Arvo, sekä hoitokoirat Sini ja Sonic. Orm rupesi paimentamaan Arvoa ja Raivoa. Se vaklasi niitä edessäpäin ja teki ärsyttäviä hyökkäyksiä niitä kohti, ja johan terrieripojat vastasivat rähisemällä. Tilanne alkoi näyttää niin haasteelliselta, että minun oli pakko lopettaa puhelu. Saman tien, kun painoin Lopeta puhelu- nappia, Orm lakkasi paimentamasta?? Olin aika hämmästynyt, mutta näin sen täytyy olla: Ole läsnä, teet sitten mitä tahansa. :)

Olen alkanut pelätä lenkillä oloa. Tällä viikolla minulla on aina lenkillä tullut tunne, että Zora seuraa minua. Sama tunne tuli tänäänkin. Käännyin useamman kerran katsomaan taakseni ja aina jouduin pettymään. Eihän Zorassa mitään pelättävää olisi, päinvastoin. Olisi ihanaa, jos se tulisi perässäni. Mutta onko se siirtynyt sateenkaarisillalle ja siksi jättää minulle jäähyväisiä??? Itkettää.